Monday, December 1, 2008

PPP ugut nak keluar BN mengelikan


Presiden parti Dato' M Kayveas telah dilaporkan bahawa pendirian tersebut diambil setelah bahagian-bahagian Wanita dan Pemuda mengemukakan permintaan bagi mansuhkan ISA kepada PPP.
Jika begitulah..maka teman bertepuk tangan diatas pendirian PPP.Kalau nak kluar,kluar ajer..jangan ugut-ugut.bak kata orang.."dah ngatuk di usung bantai ".
Kalau betul PPP nak Kluar..tidak percaya pada BN..kluarlah..bak kata orang..pokok jatuh kura-kura pun nak panjat.
PPP jangan nak bermain sandiwara..dan kepada orang-orang PPP..jangan takut pada presiden..lawan M kaveas..dia dah lama jadi ketua dalam PPP.Apa yang dia bawa..tiada apa melainkan perjuangan untuk diri sendiri jadi ahli parlimen,jadi timbalan menteri dan menteri.Teman berpandangan secara peribadi..kalau PPP nak keluar..maka keluar la..biarla si luncai terjun dengan labu labunya.
Dan teman cadangkan..kalau sapa-sapa nak keluar pun boleh..MCA,MIC dan sapa-sapa boleh keluar..tinggalkan UMNO keseorangan.
Dan kiranya orang melayu sayangkan melayu..ayuh..pas dan umno bersatu..wujud pakatan baru..kerana apa nak diharap pada pagar.
Pas juga telah dipermainkan,dipersendakan oleh rakan sekutu PKR dan DAP.UMNO juga telah ditertawakan..moh kita bersatu dengan nama ketuanan Melayu,kita ajak UMNO,PAS,AKIM dan juga Ibrahim Ali..bernaung dengan pakatan baru,barisan baru..
tapi ini sekadar mengelikan ajer..

2 comments:

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) said...

teman pun geli geleman juga yop cara melayu berpolitik. di perak tu... puak2 islam kalau berpakat pas, pkr dan umno kan cantek. ni tidak dok pakat dengan dap yang terang2 tolak kenegaraan ala malaysia yang dah 51 tahun kita amalkan.

anuar pun masuklah balik umno.... dok melalaut buat apa. dulu org umno angkat dia sampai tpm. balaslah budi dan berjasalah dalam umno. massalah nak jadi pm tu... itu dah rezeki dan takdir.

hal dia dengan dgn mahathir tak kan melayu, negara.,maruah,hak, sebagai tuan, kontrek sosial dll nak kita gadaikan murah2? selesaikanlah antara dia dgn tun... apa kena mengena dengan pak lah, najib dan kita org umno serta rakyat malaysia?

nak balas dendam dengan mahathir...kenapa nak jual melayu, agama, bangsa dan segala2nya... mungkin akan sampai ubah perlembagaan sebab nak bagi hak sama pada cina, india dll.

itulah buruk si anuar ni. tapi melayu sokong juga. gila.
di perak tu... habislah tanah kena ambil kat dap. sia2 tok maharajalela pasir salak dulu berjuang tentang penjajah kalau rupa itu dema yop.

minta yop blogging terus hal isu geli ni sebab banyak perkara geli yop. ada yang ok, ada yang tak ok, ada yang rugi dan ada yang untung kat kita bumiputera ni. tapi yang pasti geli kalau orang geletek atau anu tu lah....

GELIgeli said...

terima kasih kepada orang lama..otai..membako semangat..teman nie masih baru..umpama budak baru blajo..
terima kasih juga kpd semua yang memberi komen,semangat,dorongan untuk teman terus mengelikan mana-mana pihak.