Wednesday, December 3, 2008

Urutan kasih rahsia Wook


Pasangan Mohd. Nor Musa dan Wook Kundur menatap gambar perkahwinan mereka.

Urutan kasih rahsia Wook

DALAM usia 15 tahun Wook Kundur, 106, sudah mula menoreh getah. Satu hari dia boleh menoreh tiga ekar kebun seorang diri. Setiap hari kata Wook, dia bangun pukul 4 pagi untuk ke kebun dan balik rumah pukul 12 tengah hari setelah selesai memesin getah.

Itu hanya sebahagian daripada kisah hidup Wook yang menggemparkan negara kerana bernikah dengan lelaki muda Mohd. Nor Musa, 37, tiga tahun lalu.

Banyak lagi yang menjadi rahsia dalam kehidupannya sejak muda hingga kini lebih-lebih lagi apabila dia berjaya menawan hati seorang lelaki yang 69 tahun lebih muda daripadanya dan kini hidup bahagia. Apakah keistimewaan warga emas ini?

Wartawan NORMALA HAMZAH berkunjung ke rumah Wook di Kampung Tok Bat, Kuala Berang, Hulu Terengganu bersama jurugambar, MOHD. FAUZI BAHARUDDIN untuk menyelami perasaan warga emas itu mengenai rumah tangganya bersama Mohd. Nor.

wook memeng hebat..dan teman memang terasa geli..geli..geliiiiii
kalau la teman..tak tau la cam ner..
Depan rumah teman ada warga emas dan teman ada bersembang dengan jiran teman yang sekarang ni umurnya 80th lebih..dia nie perempuan,dan mempunyai bekas suami seramai 8 org.Teman sembang pasal wook..dan dia tersenyum dan terus menjawab..wook ni mesti pakai ilmu..kalau tak macam ner nak bagi suaminya suka kan dia..
teman nie peramah ler..tanya lagi.."ate apa ilmunya yang dipakai tuuu.."..jawabnya..tak tau ler opah..entah ler..tapi ilmu..bila orang tengok nampak muda ler gamaknya..dia pun gelak..teman tanya lagi..ate pah dulu ader ke makai..biaser ler...ate bagi ler kume nie...buat ape..dah ada anak bini..jaga lah anak bini elok elok..teman nie pah bukan aper..kalau boleh nak dua ke tiga ker..(sambil gelak -gelak kecil)hihihii..
hiii..kamu..benda macam tu tak yah nak minta laaa..jangan dicari..kalau ada retaknya..tak lari..teman pun gelak-gelak kecil tanda kemesraan.
Dulu teman ada berkawan dengan orang berkawin lebih satu..antara petua atau retak orang kawin lebih dari satu nie..apablia makan nasi..ada nasi lebih tersangkut kat dagu..itu tandanya ada retak kawin dua..

7 comments:

akatsuki said...

hahahaha beta pun geli gak...wawawa...wook ooo wook....kalau la saudara geli ni kawen dua,saya ingat mau terbalik kuala tu,jenuh tuanku cari tempat baru nak uat istana..hahahaha..

Dienda Sayang.. said...

alah kiter ambiklah petua2 dari cerita wok tu tapi janganlah nak kekorek ilmu yang X sepatutnya lak...kan kan kan..he he...

GELIgeli said...

teman ader 3 lg kosong
(harap-harap isteri teman tak baca)

Mar Yg Chumyll said...

klu x nk rase bdn kene kerat..try la penuhkan kuota yg 3 tu heheheheh

KADAYAN BANTING said...

Jodoh dan pertemuan itu di tangan Tuhan, tak tau lah kalau dia pakai ilmu tapi semuanya itu berlaku semuanya itu berlaku atas kizinan Tuhan

Tenang said...

Teman nampak Geligeli ni ada hati nak penuhkan kouta, teman boleh tolong adjustkan.

The Spiral Eyes said...

rasanya jodoh pertemuan ditangan tuhan,tak ada kaitan dengan nasi