Tuesday, February 10, 2009

KARPAL SING TERUS BERANI


Teman agak lewat membuat respons berkenaan apa-apa yang telah berlaku di Kuala Kangsar dan juga mengenai politik semasa dan juga ragam manusia.Teman sebenonya..tak berapa minat untuk mengcuit isu politik.Tetapi bila memandangkan banyak rakan-rakan yang mengombok,yang memanaskan untuk teman terjun ke dunia politik ini.Memberi pandangan yang mengelikan,mengeletek dan juga membuka minda secara bergurau,kritikan panas dan pandangan yang lain dari yang lain.
Banyak sms saya terima yang mahukan agar teman segera memberi sedikit pandangan berkenaan isu tersebut.Isu apa..isu mengenai karpal sing menyaman Sultan Perak.

Pengerusi DAP, Karpal Singh berkata beliau tetap akan meneruskan rancangannya untuk menyaman Sultan Perak, kerana menurutnya, tindakan itu tidak menyalahi mana-mana peruntukan undang-undang.
Katanya, beliau sedia didakwa di mahkamah sekiranya tindakannya itu tidak mengikut lunas undang-undang atau Perlembagaan Persekutuan.
Bercakap kepada pemberita di pejabatnya di Kuala Lumpur, Karpal juga berkata beliau tidak akan memohon maaf kerana menganggap rancangannya untuk menyaman Sultan Azlan Shah bukan berupa penghinaan atau mencabar kedaulatan sultan.
"Selepas tahun 1993, Perlembagaan Persekutuan telah dipinda dan satu mahkamah khas ditubuhkan di mana secara jelas menyatakan raja-raja dan sultan boleh dibawa ke mahkamah," katanya. Bernama melaporkan bagaimanapun beliau tidak menyebut bila beliau akan mengemukakan saman itu.

Ini jelas menunjukkan bawawa karpal seorang individu ingin membawa kes ke mahkamah yang membabitkan DYMM Sultan.Maka berkumpullah ribuan manusia untuk bersama mempertahankan Duli Tuanku..teman berpikio..karpal seorng kita ribuan..tapi karpal terus berani..dan berani..walaupun ribuan yang bersorak,berkumpul dipadang,diluar mahkamah..sanggup mati..dan berani..berani..

Tapi mana dia..seorang rakyat malaysia..ataupun seorang melayu yang berani bertempur dengan karpal di mahkamah..membela istitusi diraja..tidak perlu ribuan..tapi cukup sekadar seorang cuma..orang melayu yang bergelar pejuang..peguam dan tanpa mengira apa2 ganjaran..bertikam lidah dengan karpal dimahkamah.Kerana karpal juga telah mencabar kewibawaan orang melayu..
Ini bukti menunjukkan bahawa kita berani apabila ramai..dan orang kita banyak yang menjadi loyo buruk.

Tapi mana dia..dukun dan pawang yang pandai bersantau,ilmu tuju dan sebagainya..mengapa tidak digunakan untuk menyantau karpal..mengapa hanya digunakan untuk menyantau pengoreng pisang,peniaga air batu dsbnya.

Cukup rasanya untuk mengelikan kome-kome..

4 comments:

azlishukri said...

bro. tepat tulisan ini.

GELIgeli said...

kpd muhamad azli shukri..Terima kasih..teman cuba masuk ke blog mike td tapi tak leh nak komen...

CIVIC Power said...

Hah betul juga..
harap lepas nie pemimpin tertinggi UMNO boleh jadi wakil menentang Karpal Singh Karam dilautan

sharamli said...

ni da bkn geli da ni..