Tuesday, January 20, 2009

Letih,Penat dan mengembirakan


Hampir sebulan teman ke negeri orang.Banyak pengalaman yang dapat.Betullah kata orang-orang tua..banyak berjalan luas pengalaman.
Keputusan pilihanraya kecil Kuala Terengganu telah pun diketahui dimana PAS telah berjaya mengalahkan BN.Benarlah kata TPM bahawa sekarang ini pengundi dah matang dan bijak memilih pemimpin.Rakyat tidak mahu disogokkan dengan pelbagai projek pembangunan dan yang penting bagi rakyat ialah pemimpin yang dapat bersama mereka..susah sama susah..senang sama senang.Dimana ada rakyat di situ ada pemimpin.Kemesraan bukan dibuat-buat tetapi sepanjang waktu.
Hampir sebulan teman tak bermanja dengan anak isteri.Betul kata orang tua-tua sayangkan isteri tinggal-tinggalkan..sayangkan anak tangan-tangankan.Bila berjauhan terasa kerinduan yang amat sangat.Bila dah berjumpa..erm..macam pengantin baru..kenangan malam pertama berulang kembali...dan kalau ada lagi misi,visi untuk agama,bangsa dan negara..sudah tentu akan pergi lagi.
Anak2 semuanya gembira..menyambut kehadiran ayahnya..dan walaupun badan letih dan penat..namun bila dapat mendakap dan bermain dengan anak2..hilang rasa semua keletihan.Terima kasih kepada isteriku yang memehami sangat tugas suami dan juga anak-anak.
Pesanan kepada kekawan yang masih bujang..lekas-lekaslah kawin.

6 comments:

9W2SGN said...

Selamat Kembali Ke Lokalan Dan Selamat Kembali Bertugas.. Moh Kuar Abg Mie.. Boring Dah Duk Pejabat Sepanjang Abg Mie Takde Nie...

CIVIC Power said...

Selamat Kembali, maaf tidak sempat menyambut kepulangan mike.
Anyway next time ada lagi. C u all soon

Pok Li said...

Banyak ke beli kain sutera, keropok lekor dan buah tangan. Kuala Terengganu telah pulih seperti sediakala :)

Anonymous said...

hehe syok abg mi dah balik...at least ada gak pak lawak tak le suram jer duk kat opis nih..

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) said...

hmmm...geli2

pandai sunguh ukirkan ayat hingga terasa indah sangat

itulah kt dah ajar kita...kalau nak jadi yb kenalah suka senyum dan dakap pengundi. bukan kita saja... anak bini kita pun kena buat macam tuuu...umno kini tergugat bukan zon selesa lagi. maka perlu change dalam lakonan kita dengan pengundi...jangan jadi hero sombong dan angkuh!!!!!

jejakaterang said...

keropok leko ponoh la bonet tu.....