Sunday, November 30, 2008

JANJI YANG MENGELIKAN


Dulu menjanjikan untuk menubuhkan kerajaan baru pada 16 sept..riuh hingga pelusuk ceruk rantau dan kampung melabunkan perkara ini.Tak terkata pemimpin-pemimpin akar umbi..apa nak dikata..dema telah berlabun begitu rupa..kini baru kite sedar..bak kata sahabat teman si sangkuriangp.."hujannya tak seberapa tapi licinnya lebih"..dan teman juga ingin menceritakan peristiwa yang berlaku di dalam dewan sebagaimana laporan di http://www.perakbn.com.my/index/news/119.html..
Pemerhati yang hadir (bergantung kepada fahaman politik masing-masing) mengikuti persidangan adakalanya terhibur dengan gelagat-gelagat ahli Dewan daripada kedua-dua belah dalam insiden “kena-mengena” antara satu sama lain.

Banyak insiden lucu yang berlaku tetapi yang paling menggelikan hati adalah apabila exco Pembangunan Industri dan Penerangan Tai Sing Ng (PKR-Kuala Sepetang) menampakkan kebodohan beliau secara terang-terangan dengan mengaku tidak tahu akan perkataan MIDA (Malaysia Industrial Development Authority) yang berada di bawah portfolio beliau sendiri.

Apapun, yang penting persidangan Dewan kali ini berjaya membuka mata banyak pihak akan kepincangan pentadbiran kerajaan pimpinan Pakatan Rakyat yang sering mengkritik BN.

Benarlah seperti kata mantan Menteri Besar:- “Mentadbir kerajaan bukanlah semudah berhujah dan berceramah di tepi-tepi jalan,”

Dengan nada sinis, Tajol Rosli mengingatkan kerajaan Pakatan Rakyat - “bikin tak sesenang cakap, cakap tak serupa bikin".

Kepada kekawan teman mengapa diam,tak terkata bila pemimpin mereka mendapat sedekah..kalau gitu teman pun nak juga menerima sedekah..

1 comment:

akatsuki said...

haaa baru la kita dapat tgk sape yang mungkir janji...baru dapat tubuh kerajaan mcm dilabun nye..hahaha skg nie baru la pecah tembelang..nie nak jaga hak istimewa org melayu...toksah ler..kita kenang balik la ape yang MB Selangor nak buat kat UiTM..boleh jalan sama PKR...cakap x serupa bikin langsung..